Повече от страх: Според Stellantis индустрията е в режим на оцеляване

Нужен е паритет между разходите за ДВГ и EV

Мартин Дешев,
Карлос Тавареш

, Stellantis

Карлос Тавареш

И зпълнителният директор на Stellantis Карлос Тавареш е сред по-гласовитите представители на автомобилния бранш, като не пести критичните си изказвания. Той смята, че автомобилната индустрия е в много труден период и вече дори е в режим на оцеляване, съобщава Motor1.

Основният проблем (отново) са електрическите автомобили. И по-точно несигурността на тяхното бъдеще, постоянно променящите се срокове за забрана на ДВГ, затягащите се регулации, измененията на пазара, липсата на субсидии, високите разходи за производството им. Накратко, почти всичко.

„Автомобилната индустрия е в своеобразен режим на оцеляване: отвъд страха сме. Не можем да се оплакваме, не можем да се колебаем и трябва да концентрираме усилията си да останем живи. А за да останем живи, трябва да постигнем паритет на разходите между електрическите коли и ДВГ, но тук се отваря нова глава. Работим в географски регион, който е обхванат от хаос и е трудно да се правят прогнози. Правителствата решиха да намалят стимулите за купуване на електрически коли и това забавя пазара“, казва Тавареш пред агенция Франс прес.

Той казва, че не иска ЕС да променя отново целите си за вредните емисии. Според него „ще бъде сюреалистично“ , ако сега правилата бъдат променени и допълва, че Stellantis е предприела нужните мерки, за да се справи с по-строгите регулации.

„Колите са готови, хората са готови и заводите са готови. Защо да отлагаме? Нима глобалното затопляне вече не е проблем? В момента половин Португалия гори“, казва Тавареш.

коли автомобили електрически автомобил ДВГ Stellantis